Nokia E7
Výprodej
8 790 Kč
Nokia C5-03
Super cena
3 450 Kč
Nokia Asha 302
Novinka skladem
2 950 Kč

Test Nokia E6: proč dělat kompromisy

30.6.2011 | Kryštof Korb
Tagy | Anna | dotyk | E6-00 | Eseries | Nokia E6 | QWERTY | Symbian | test

Nokia E6 působí mezi dotykovými plackami jako vetřelec. Klasická konstrukce, slušné rozměry, ale plná výbava a unikátní kombinace QWERTY s dotykovým displejem.

Předem se omlouvám, jestli bude tato recenze trochu neobjektivní. Osobně už mám totiž těch dotykových placek bez jediného tlačítka, které se ani pořádně nevejdou do kapsy, plné zuby. A tak jsem se opravdu Nokie E6 nemohl dočkat, a teď ji budu skutečně nerad vracet zpět. A mimochodem, stejný názor má i Petr Kasa, ředitel českého zastoupení Nokie.

Zároveň vás odkážu na podrobný článek o Symbianu Anna, který popisuje právě operační systém, který v Nokii E6 najdete. I když je to Eseries, a ty vždy uměly něco navíc, od dob nového Symbianu se už softwarové rozdíly mezi telefon počítají na prstech jedné roky a tak se v testu nezaměřím ani tak na samotný operační systém jako spíš na to, jak si Nokia poradila s úpravou pro jiné rozlišení displeje. Funkčně je jinak Nokia E6 naprosto shodná.

Prostě půl na půl

Ještě před pár měsíci bych o Nokii E6 asi nepsal tak, jako budu psát teď. V poslední době je to na trhu totiž docela unikátní zařízení, které se hrne mezi high-endové telefony a přitom na něm najdete víc, než vypínací tlačítko. Klasickou konstrukci z půlky zabírá displej, a z druhé půlky plnohodnotná klávesnice z opravdových tlačítek.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Telefon se podařilo vměstnat do skutečně příjemných rozměrů, které zas tak nekazí ani hrb s fotoaparátem, který tloušťku z 10,5 mm zvyšuje na 11,7 mm. Jinak jde ale s 115,5 × 59 mm o docela malý telefon, a ani hmotnost 133 gramů není nikterak vysoká; alespoň víte, že něco máte v kapse. Nečekejte žádné pohyblivé prvky, kromě krytky microUSB konektoru (nic moc) a slotu pro microSD karty (o něco lepší) se na telefonu nic nepohne.

Nokia E6Nokia E6

Design souvisí s použitými materiály, a z fotek se může zdát, že telefon působí daleko laciněji, než jeho předchůdci. Možná to tak skutečně je, ale naživo je přítomnost ocele poměrně znát (mluvím o předním rámečku kromě spodní části a zadním krytu), zapůsobí i Gorilla Glass jakožto krycí sklo displeje. A i použité plasty jsou poměrně kvalitní. Jinak se Nokia E6 drží klasických tvarů řady Eseries, je zaoblená a skvěle padne do ruky. Zpracování je samozřejmě na jedničku, o něm se u Eseries už pár let nemá cenu vůbec bavit. Jako zajímavý prvek může působit doslova useknutá horní část telefonu, kde je ostrá hrana, jinak ale žádné extravagantní prvky nehledejte, telefon je spíš konzervativní. Vybírat můžete ze tří barev: bílé a stříbrné se stříbrnými zády nebo celočerné, ve které vypadá telefon asi nejlépe, ale také nejvíce chytá otisky prstů.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Na Nokii E6 se mi líbí, že je, ostatně jako skoro každá Eseries, plná příjemných detailů. Z pravého boku se nachází ovládací klávesy hlasitosti, ale nezapomnělo se ani na klávesu pro hlasové ovládání, respektive ztišení probíhajícího hovoru, a šoupátko pro odemykání telefonu. To ale není vše: právě ony dvě klávesy pro ovládání hlasitosti jsou podsvětlené. To se u telefonů moc nevidí.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Detaily ale pokračují: Nokia E6 lze nabíjet jak přes microUSB (což už je dnes skutečně standardem), tak i přes klasický 2 mm konektor, který najdete v mnoha Nokiích. Pod krytkou se u microUSB konektoru ukrývá i indikační LED dioda, která právě svítí i v případě, že telefon nabíjíte pomocí 2 mm konektoru. A ani již zmiňovaný slot na microSD karty už není samozřejmostí, Nokia E6 ho má i přes to, že disponuje 8 GB vnitřní velkokapacitní pamětí. Příjemná je i podpora odstranění okolního hluku při hovoru, telefon má pro to druhý mikrofon, který se ukrývá u zámku zadního krytu. A kdybyste si chtěli zaprezentovat, není problém, přes 3,5 mm jack totiž z telefonu vychází i videovýstup. Stejně tak je možné díky funkci USB On the Go k telefonu připojit třeba externí disk nebo klávesnici. Prostě funkčně se v Nokii E6 ukrývá to samé, co třeba v Nokii N8 a všech ostatních Symbianech^3.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Tak už ale k tomu hlavnímu: klávesnici. Pokud budu srovnávat s Nokií E72, již jsem v ruce nedržel už dost dlouho, moc rozdílů nenajdete. Klávesy jsou výrazně vyboulené, takže se po nich dá dobře hmatově orientovat, jsou z materiálu podobného tvrdé gumě, mají zdvih a tuhost tak akorát. Klávesnice ale doznala pár změn, co se týče rozložení. Mezerník opět narostl do šířky čtyř kláves, a tak se musely odstěhovat některé symboly. Stále je ale klávesnice kompletně lokalizovaná, tedy QWERTZ a poradí si s háčky a čárkami.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Takhle jemný displej jste ještě neviděli

Alespoň ne u Nokií. Nebudu se nijak zvlášť rozepisovat, protože o jeho 326 PPI jsem napsal už samostatný článek. Ale velice důležitá je jedna věc, a to, že je dotykový. Tím se nám otevírá nová koncepce ovládání ne nepodobná Touch and Type u „hloupých“ Nokií. Jak se s tím Nokia vypořádala?

Na jednu stranu dobře, na druhou stranu už tak dobře ne. Díky přítomnosti pětisměrné ovládací klávesy skutečně na displej skoro sahat nemusíte a většinu základních funkcí ovládnete klidně i za chůze a poslepu. Ale skutečně skoro: dost nepochopitelně se vytratily funkční klávesy, které by se bez problémů nad zelené a červené sluchátko vešly. A tak se tomu, abyste na displej někdy sáhnout museli, prostě nevyhnete. To mi přijde jako velká škoda, a Nokia to neomluví ani přítomností rychlých kláves pro kalendář, zprávy a kontakty, nastavit si k nim můžete ale naprosto cokoliv.

Za to naopak to platí téměř úplně, pokud pominu, že vám Nokia E6 na displeji virtuální klávesnici neukáže, můžete ji ovládat čistě pomocí dotyku, a celé ovládací klávesnice se nemusíte vůbec dotknout.

Druhou věcí je ale nestandardní rozlišení, protože Nokia E6 je historicky první Symbian s VGA displejem. Jak se Nokia vypořádala s tímto problémem? Už o poznání hůře. Je vidět, že u samotného systému se s možností displejů s jiným rozlišením počítalo, a tak si s tím (až na detaily) Symbian Anna poradil docela dobře. Vytknout lze snad jen někdy opravdu malé ovládací prvky, většinou se ale zvládnete trefit tam, kam chcete. Stejně tak to občas telefon díky vykreslování na opravdu jemném displeji přežene s velikostí textu, a tak i když je text perfektně ostrý, museli byste si s sebou nosit lupu. Velikost písma jde nastavit, tudíž to není zas tak zásadní problém.

Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6

Problém ale nastává ve chvíli, kdy si chcete spustit některou z aplikací určených primárně pro klasické dotykové Symbiany. Dalo by se pochopit, že některé aplikace třetích stran to prostě nezkousnou vůbec (například Angry Birds), na druhou stranu, některé fungují téměř bez problémů (třeba pouze zkreslené obrázky) a některé naprosto skvěle (třeba Gravity). Ale to, že v Nokii E6 funguje špatně i předinstalovaný Ovi Obchod, už je na pováženou.

Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6

Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6

Změn se musela dočkat i pohotovostní obrazovka. Z šesti widgetů zbyly jen tři, navíc mají trochu jiný rozměr. Do zbylého místa se jakoby do tří menších widgetů nasunul čas, profil a zmeškané události, v pravém slova smyslu ale o widgety nejde, protože jsou umístěny napevno. Aby nám to Nokia vynahradila, tak na E6 můžete přepínat hned mezi pěti pohotovostními obrazovkami, dohromady máte tedy widgetů maximálně 15, to je ale stále o tři méně, než na klasických velkých dotykovkách.

Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6

Na závěr přihodím ještě pár dalších screenshotů z prostředí v poměru stran 4:3. Celkově vzato, Nokia se s tím poprala docela dobře, jen počítejte s tím, že graficky složitější aplikace na telefonu prostě nerozjedete, a vzhledem k tomu, že ještě přinejmenším nějakou dobu bude v tomto rozlišení sám, nelze očekávat příliš velkou podporu vývojářů.

Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6

Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6Symbian Anna v Nokii E6

Autofokus chybí

Nemohl jsem si odpustit dát tento velký nedostatek Nokie E6 hned do nadpisu, moc se o něm ale rozepisovat nebudu, protože tak jsem už učinil v článku Nokia E7 jako scanner: jde to i bez autofokusu?. Každopádně: Nokia E6 fotí dobře, ale jako scanner ji prostě nevyužijete. A ani osm megapixelů s dvojitou LED diodou (se kterou si mimochodem můžete posvítit na cestu, stačí podržet posuvný zámek) to nezachrání.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Software, co se týče Nokie E6, už jsme asi prošli, a na ten zbytek vás znovu odkáži do článku o Symbianu Anna, popřípadě i do recenze Nokie N8. A tak mi tu k Nokii E6 zbývá vyzdvihnout už jen poslední věc, a to je výdrž.

Nokia E6 se může chlubit baterií s velmi nadprůměrnou kapacitou, 1 500 mAh. Očekávalo se, že se to ve spolupráci se skutečně malým displejem podepíše na vynikající výdrži. A abych se přiznal, jsem trochu zklamán. Za začátku jsem telefon přece jen raději na nabíječku dával každý večer, i když to možná nebylo třeba. Později, když jsem mu trochu ulevil, ale stále jsem byl nonstop na mailu, tak hodinu poslouchal hudbu, pár desítek minut surfoval a telefonoval, se výdrž protáhla na naprosto jisté dva dny a při troše úspor i tři. Každopádně i to je třeba dnes, kdy telefony vydrží sotva do večera, považovat za velice nadprůměrný výkon. Čekal jsem ale, že se jedna a půl ampérhodiny na telefon podepíší víc.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6

V rychlosti bych si ještě dovolil zmínit obsah balení. V malé ploché krabičce najdete kromě telefonu i miniaturní ekologickou nabíječku. Nokia byla natolik duchaplná, že ke světlému (stříbrnému a bílému) telefonu dostanete bílý headset (bohužel postrádá ovládání hudebního přehrávače) a microUSB kabel, k černému telefonu se příslušenství přebarví na černo. Zajímavou úpravou prošel i manuál: už nejde o sešitou knížku, nýbrž o pouze zohýbané leporelo s četnými ilustracemi.

Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6Nokia E6

Láska na první pohled

U Nokie E6 neexistuje žádné zvykání, tu si prostě zamilujete na první pohled a pak jí rádi odpustíte drobné chybky, jako jsou chybějící funkční klávesy a dokonce možná i autofokus. Je to totiž nesmírně příjemný telefon. Ano, telefon, to je ono: žádné multimediální zařízení, které sice skvěle vypadá a i skvěle funguje, reálná produktivita a pohodlnost je ale někde jinde. Protože klávesnice z třiceti sedmi tlačítek je prostě klávesnice z třiceti sedmi tlačítek.

A na závěr ještě dodatek pro současné majitele Nokií E71 a E72. Má cenu je za Nokii E6 vyměnit? Upřímně řečeno, pokud jste se svým současným telefonem spokojeni, cenu to nemá. Nokia E6 sice přináší poměrně zajímavá vylepšení, Symbian Anna a i ono dotykové ovládání má přece jen něco do sebe, ale určitě stojí za to počkat, až současné QWERTY placky doslouží. A E6 mezitím třeba ještě o něco zlevní, protože devět tisíc není zas tak málo.

Komentáře (66)
66 Čtvrtek, 18 Srpen 2011 08:24
mirmo80
@Ferb: prosím ťa, aké nastavenia toho zabezpečenia a kde v menu si ich menil?
65 Středa, 27 Červenec 2011 07:31
mirmo80
Super :) Ono je to trošku, povedal by som, zákerné :) Lebo človeka to automaticky zvádza potvrdiť to v domnení, že nepotvrdím, zastaví sa tvorba schránky.
Povedal by som, že 90% majiteľov E6, ktorí majú problém s emailom, majú email cez Ovi.
64 Úterý, 26 Červenec 2011 23:18
Ferb
mirmo80, už jsem na to přišel.. při zřizování jsem vypnul zabezpečení.. a pak to takto dopadne.. když na to nešáhnu, /necham default zabezpečení/ tak se to potom ptá jak píšeš... a po zřízení schránky již zabezpečení potlačím... nyní už to je podle mých představ... díky za inspiraci... :)
63 Úterý, 26 Červenec 2011 20:42
mirmo80
Tak neviem. Ja som zadal to isté. Dal som schránku, iná, zadal email, heslo a prvé čo mi vybehlo bolo, či súhlasím s podmienkami služby...
Je možné, že zadávaš schránku takého konta, ktorý Nokie email vôbec nepozná. Vyskúšaj nejaký gmail účet. A vtedy nechoď cez iná, ale vyber gmail.
62 Úterý, 26 Červenec 2011 19:02
Ferb
mirmo80, tak tím to není.. když dám nová schránka, pak vyberu jiná, dám email a heslo, pak to chce údaje o schránce a to je vše.. žádný souhlas to nechtělo.. ??? tak nevím jak to nezaškrtnout...
61 Úterý, 26 Červenec 2011 18:49
Ferb
mirmo80 dik.. tak to mě ve snu nenapadlo.. že to jde přes OVI.. asi proto, že mám 15tý smart od Nokie.. pardon, jednou od Siemens.. to když uletěl a dal do jednoho mobilu Symbian...
a mně se to zdálo divné.. byl jsem zvyklý email smazat a už jsem ho do PC nestáhnul. ted i přes odstranění emailu byl v počítači..
60 Úterý, 26 Červenec 2011 16:46
G.H.
to qwopqwop: jo jo, mluvis mi z duse. Lidi proste musi kritizovat za kazdou cenu. Taky jsem maximalne spokojeny. To co se da od tohoto telefonu ocekavat splnuje naprosto bez problemu.
59 Úterý, 26 Červenec 2011 13:12
qwopqwop
a keď sa vám šmýka, tak si kúpte púdro, síce vyzerá byť rozmerovo väčší ale aspoň máte istotu
58 Úterý, 26 Červenec 2011 13:10
qwopqwop
stále sa tu niekto len sťažuje, kúpte si teda taký aký vám vyhovuje, mne napríklad E6 vyhovuje vo všetkých smeroch, keby mala AF tak ho hodnotím ako perfektný. keď chcete väčšiu výdrž tak si kúpte starú šunku s rozlíšením 240x320 bez dotykáča. som zvedavá kedy sa výrobcovia trochu umúdria a začnú robiť miesto tých dosiek na krájanie rozumné telefóny s qwerty a autofocusom.
57 Pondělí, 25 Červenec 2011 09:49
mirmo80
@Ferb: Tie nastavenia tam nemáš preto, lebo verím tomu, že pri tvorbe schránky si prijal, že súhlasíš s podmienkami služby. Takže schránku odstráň, daj vytvoriť novú a odmietni podmienky služby. Ono to pokračuje ďalej, no rozdiel je v tom, že schránku ti vytvorí v mobile, nie v Ovi. Schránka sa potom chová úplne inak, je stabilná, rýchla a máš tam aj tie nastavenia.

Vyšmyknutie z rúk, pravda. Ja som to vyriešil pútkom na zápästie. Používal som ho už na E72 a pár krát mi mobil pred pádom z ruky zachránilo.
56 Neděle, 24 Červenec 2011 11:06
Ferb
Mně vadí to, že mi vypadává z ruky.. není to moil pro používání jednou rukou a to ani když ležím v posteli... Problém s rychlostí emailu bych překousnul, ale to že po vytvoření účtu nemohu měnit nastavení účtu mi dost vadí.. nemyslím limit počtu emailů, ale nastavení imap, smtp a pod.. ve staré NOKIi to bylo myslím rozšířené nastavení....
55 Úterý, 12 Červenec 2011 07:21
M.L
Čau Vašku2, máš ještě tu E52? Kdyztak mi napis na marianlang@seznam.cz dík.
54 Pátek, 08 Červenec 2011 17:07
Kryštof Korb
Výrazně stabilnější je obvykle už druhý či třetí FW, které vychází třeba do dvou měsíců od zahájení prodeje. A nejsem si vědom toho, že by horké novinky ostatních výrobců padaly nějak výrazně míň.
53 Pátek, 08 Červenec 2011 16:04
Dlouhan
Tak tohle me rozesmalo:)))
cituji:
"Je tam první verze FW, ale tohle se prostě občas stane každému telefonu, kvůli tomu bych ji hned poprvé nezatracoval. Mě se sekla jen párkrát."

Kdy uz nokiari pochopi, ze z nich nokia udelala neplacene betatestery? Stabilni FW na kazdy jejich telefon vychazi v podstate vzdy, kdyz uz je telefon zastaraly a ma primo od nokie nahradu;)
52 Pátek, 08 Červenec 2011 13:25
hurvajs
Ackoliv jsem nikdy nedal na Nokii dopustit, tak posledni me tak nastvala svou nefunkcnosti a neskutecne pomalym Symbianem, ze jsem koupil iPhone 4. Ted musim rici, ze Nokia je sto let za opicemi a az zacne implementovat Microsoft, tak se pohrbi jeste vice. Drive jsem vsem radil, at jde do Nokie, dnes? Dnes odrazuji - jsou to hodne spatne telefony. Co se tyce OS, tak vzhledu.
51 Čtvrtek, 07 Červenec 2011 20:16
Android
Recenze mi přijde absolutně neobjektivní. Jak zvláštní že ředitel zastoupení NOKIE tento telefon chválí :-D ten je za to placenej,tak by chválil i ......., jinak nevim nevim, zásadní problém mi přijde nevyužitý prostor pod klávesnicí. Jinak sem také nikdy nebyl zastánce dotykových telefonů, ale s příchodem KAPACITNÉCH displejů sem názor změnil,a nedotykový telefon už bych si nekoupil. Jinak předchozí spokojenost s NOKII absolutně vynikající ( používal jsem cca 2 roky Nokii E75, která mi přišla lépe vyřešená, pro občasné psaní použitelná tradiční klávesnice, pro větší potřebu velice povedená QWERTY klávesnice )
50 Středa, 06 Červenec 2011 21:22
medulik
E6 jsem koupil jen nekolik dni po te co prisla do prodeje a az na ty otisky na cernem telefonu jsem maximalne spokojeny.
49 Středa, 06 Červenec 2011 01:30
MiCM
Ta výdrž je vesměs věc nastaveni.. V GSM režimu s rozumnou aktualizací aplikací (počasí apod.) se výdrž většinou zněkolikanásobí. Ja mám třeba Desire S, asi 1h hovoru denně, 5 - 10 sms, okolo 50 mailů, 30 - 60 min internetu (půl na půl edge/wifi) a vydrží mi zcela bezpečně 2 dny.. V zahraničí kde nejedou data a je menší provoz za den úbytek 16% baterie! Tak asi tak..
48 Úterý, 05 Červenec 2011 19:08
Kops
Dotaz pro ty, co již E6 mají. Lze nějak modifikovat nastavení CZ klávesnice tak, aby byla qwerty a ne zmršešný qwertz?
47 Úterý, 05 Červenec 2011 19:05
Kops
Tak na toto jsem tak dlouho čekal - proč až teď? Stejně jako tu psal 'kulich', i já se, ač velký fanda Androidu, pokorně vrátím k Nokii. Asi se to některým nebude zrovna dobře číst, ale neskrývám zklamání ze Samsungu Galaxy, který je všechno jen ne telefon.
46 Pondělí, 04 Červenec 2011 23:58
camilos
tak ji právě mám den a musím říci,že je super a to ji mám po E71 a E72.Ovládání TAT je super. S emaily nemám žádný problém- systém běží naprosto skvěle. Už mám naistalováno 12 aplikací a všechny makaj bez problémů. Samozřejmě nešly všechny třeba spb weather a ještě nějaké ale to je otázkou času než vyjedou nové verze i pro e6
45 Pondělí, 04 Červenec 2011 13:27
breakmoment@seznam.cz
Kdyby Nokia nacpala vsechny soucasne vymozenosti(rychly procesor,8G pamet,streamvideo,youTube,radio atd)do mobilu s displejem me stale skvele a relativne rychle E61i,tak nemusi NIC vymyslet a ovladne trh.Vsechny dotykovy mobily jsou porad jen bécka!!
44 Pondělí, 04 Červenec 2011 12:39
Vasek2
A jeste jedna vec.

Asi bude E6 posun vuci starsim nokiim, ale at autor udela srovani treba s BB 9900 pro pracovni nasazeni a porovna funkcionalitu (vydrz, prace s maily, stabilita a rychlost systemu...) a zaryti Nokiari uvidi, ze existuji i jina zarizeni...
43 Pondělí, 04 Červenec 2011 12:33
Vasek2
Tohle by byl bomba telefon pred cca 5 lety a la E61i.
Stejne jako jsem po nakupu e52 odesel od Nokie pryc (jeste ji mam zanovni v zaruce v sufliku, kdybyste nekdo chtel, cerno-stribrnou).

Jenze jako pracovni nastroj je tenhle na nic:
Zkuste si stredove tlacitko na Blackberry (ja mam 9700) - nic lepsiho na posouvani neni. Mackta stredovy kurzor je prezitek.
Fotoaparat bez autofocusu? Strasny, jak fotit vizitky a detaily vyrobku?
To v BB vyfotim, vyberu odeslat na mail a hotovo.
Vydrz? na tak maly displej je vydrz spatan. Ja na BB mam vydrz 3-4 dny (3g sit, BIS porad na mailu, par telefonu, fura emailu, surfovani po netu...)
Proste fuj.
Nevim, o kolik se zlepsil symbian, ale vzhledem k tomu fofr propadu vuci robotovi, jabku i ostruzine, asi nic moc.

Btw. sice je ted in dotykovy displej, ale nemyslim si, ze komunikatoru s klavesnici pevnou neni nic na vyber. Je ale fakt, ze cesky trh je dost ocesany ofiko nabidkou takovych pristroju.
42 Pondělí, 04 Červenec 2011 10:17
petr84
je v e6 take implememtovana moznost vytvoreni hotspoti jako v nativne v androidu? nebo to musim resit pres aplikaci Joiku hot-spot?
41 Pondělí, 04 Červenec 2011 09:58
Andrej
E6tka je proste perfektna, kto ju zacal pouzivat si ju proste nevie vynachvalit.. ano naozaj mi pride niekedy az prilis mala, SGS II je fakt tehla nema zmysel porovnavat.. podla mojho nazoru E6 je idealny telefon pre pracujucich ludi, nic lepsie nedostanu.. USB on the go ziadne z konkurencnych tehal nepodporuje a bez toho si pracovny telefon neviem predstavit !
40 Pondělí, 04 Červenec 2011 08:06
Kulich
Crineska: jojo, Xperii jsem taky dříve zvažoval, ale prý je to podobné jako Galaxy. Z toho jsem vážně rostl. Šíleně laguje, cokoli jsem na tom dělal, nervy v kýblu. Gigový procesor úplně o ničem, Nokia je o parník někde jinde v rychlosti i se slabším procesorem. Prostě Android. Už to nechci ani vidět. E7 je jako blesk proti tomu. A navíc, perfektní kvalita hovoru. Nechápu, jak můžou chtít za Galaxy takový peníze, když v hlučnějším prostředí mi nikdo nerozuměl a já druhou stranu taky neslyšel. Prostě kšunt.
39 Pondělí, 04 Červenec 2011 02:54
Mates
Nokia E6 NEMÁ Gorila Glass
38 Pondělí, 04 Červenec 2011 00:57
Baggio
Unikatni kombinace? Blbost! Dotykac s qwerty klavesnici je uz davno u BlackBerry 9800 Torch - pravda, navic vysouvak, ale je. Hoj
37 Neděle, 03 Červenec 2011 23:02
M.L.
Čau, prisel jsme kradezi o svoji E 52 a ted nevim co si koupit, Byl jsem s ní spokojenej. Chci Nokii kvůli navigaci. Nevim jestli se mi chce prejit na dotykovej. Mozna nakej kombi. Nejradsi byh si koupil znovu E52 ale trosku me stve ze je furt stejne draha. Nakej typ?:)
36 Neděle, 03 Červenec 2011 19:12
vavra 1
Koupil jsem si E6 jako nastupce E52 a jsem spokojeny s kvalitou tel. Klavesnice super, ovladani dotykove s kombinaci tlacitek je skvele vyreseno,takze brouzdani po netu ci psani emailu jde velice rychle. Prohlizec Nokia je k nicemu, strasne se trha ale nastesi to nahrazuje opera,ktera funguje skvele.
Vydrz pri vetsi zatezi bohuzel max 1 den,coz se s E52 neda srovnat. Pracovni vydrz- hovory, email synchronizace 30 min plus nejaky net + max 1.5 dne. Na dva dny vydrze jsem se bohuzel jeste nedostal.

I tak doporucuji.
35 Neděle, 03 Červenec 2011 16:49
R1S0
"Jinak jde ale s 115,5 × 59 mm o docela malý telefon" ???!!!

velka cast sa stazuje,ze dotykove placky su uz obrovske,nevojdu sa do vreciek,a niekto tu taketo rozmery oznaci za "docela maly telefon"?!

sgs2-125 x 66 x 8,5mm,a to ma 4,3 palcovy displej!
e6-115,5 x 59 x 11,7mm.

takze rozdiel cca 1cm na vysku, a 0,7cm na sirku z neho robi v porovnani s obrovskym sgs2 docela maly telefon....?

nenahovarajme si to prosim vas. aj mne je e6 celkom sympaticka,avsak o ziadny docela maly telefon nejde,je to porovnatelne velky telfon ako dotykove placky...
34 Neděle, 03 Červenec 2011 16:09
petr senk
Neustále vyhlížím a pořád doufám že bude nástupce E52. jsem zvedav.
33 Neděle, 03 Červenec 2011 12:51
crineska
Btw - pokud tu hlásáte, že E6 si nezaslouží přiřazení do Ečkový řady, co teprve E7? :D To je osekaná N8 s většim displejem a klávesnicí. Nemá AF, nemá FM transmitter a má 8 mpix foťák, ale to je nepodstatný, každopádně jako business telefon bych jí nenazvala ani náhodou. Neřikam, že ty funkce nesplňuje, ale pořád je pro mě business telefon víc E6 než E7. Měli jí spíš dát název N7. :D
32 Neděle, 03 Červenec 2011 12:46
crineska
Kulich: Tak to jsme na to úplně stejně, akorát já neměla Samsunga Galaxy S, ale Xperii X10 :-) Jinak souhlas o tom, co píšeš o E7, ale baterku mám zatim v záběhu a že jí dávám zabrat :-) Každopádně já razim heslo - android nikdy více v TELEFONU. Mam tablet s Androidem a to si zase nemůžu vynachválit ;)
31 Neděle, 03 Červenec 2011 12:46
ROFL
" Mě se sekla jen párkrát."

To je vtip? "JEN PARKRAT"?
30 Neděle, 03 Červenec 2011 11:46
F12
Ac mam dotykovou placku a nic jineho uz nechci, samotneho me zarazi, jak je ted malo klasickych telefonu. Otec ma rad vecka, najit se skoro neda. Pro klasicke volani se hodi porad klasicka koncepce. Je hnus, ze najit telefony typu E52,E72 je stale tezsi.
29 Neděle, 03 Červenec 2011 11:37
Kulich
Taky jsem o E6 uvažoval a rozhodoval se mezi ní a E7. Nakonec jsem zvolil druhou variantu a udělal jsem sakra dobře. Ve všech ohledech vynikající. Hodně volám, sms, emaily, občas web a navigace nebo foto. Výdrž je velmi dobrá, cca 2 dny, velký displej a dokonalá konstrukce a klávesnice. Asi bych byl spokojený i s E6, míval jsem E71 i E72, ale E7 je naprosto perfektní, našel jsem přesně, co potřebuju. Každopádně mám za sebou i zkušenost s Androidem (Samsung Galaxy S) a s pokorou jsem zpět u Nokie, Android již nikdy více. A hlavně ne Samsung.
28 Neděle, 03 Červenec 2011 11:36
Kulich
Taky jsem o E6 uvažoval a rozhodoval se mezi ní a E7. Nakonec jsem zvolil druhou variantu a udělal jsem sakra dobře. Ve všech ohledech vynikající. Hodně volám, sms, emaily, občas web a navigace nebo foto. Výdrž je velmi dobrá, cca 2 dny, velký displej a dokonalá konstrukce a klávesnice. Asi bych byl spokojený i s E6, míval jsem E71 i E72, ale E7 je naprosto perfektní, našel jsem přesně, co potřebuju. Každopádně mám za sebou i zkušenost s Androidem (Samsung Galaxy S) a s pokorou jsem zpět u Nokie, Android již nikdy více. A hlavně ne Samsung.
27 Neděle, 03 Červenec 2011 09:34
Adamkiso
V budoucnu budou mít takové chytré telefony WM 6.5. Ale nevím jestli se toho dočká i Nokia.
26 Neděle, 03 Červenec 2011 09:24
vztekloun vzteklej
Obávám se, že náhrady budou horší a horší, samej dotykáč, tisíce programů a funkcí na hraní a blbnutí. Nakoupím si asi ještě dva kusy E52, případně E66 v bazaru a mám na dalších cca 7 let s čím volat. A do té doby snad páni inženýři z Nokie začnou svoje výrobky řady E používat opět k práci a ne na hraní typu ťuky ťuky na displej. Potom pochopí, jak zazdili některé jednoduché, ale úžasné funkce pracovního telefonu. Mně by stačilo, kdyby u E6 dotykový displej fungoval jen při prohlížení internetu a navigaci, protože jinak mě spíš celkově užívání znepříjemňuje. Klidně by mohla mít o trochu horší rozlišení, ale hlavně aby vydržela to co E52, E72, E66 a aby kalendář byl tak přehledný jak býval. Celkově se na úkor grafiky a omalovánek vytrácí přehlednost a jednoduchost, která je tak důležitá pro rychlou práci. A to platí i o Nokia PC Suite, ten starý je zlatý SW na práci, OVI suite je nepoužitelný. O zadní hladké straně telefonu, který klouže v ruce ani nemluvím, bohužel telefon z ruky nepustím téměř celý den a toto je hnus. Nebýt několika nedostatků ve funkcích u BB, tak již celá firma jedeme na těchto přístrojích. Ale možná, že i jednoho dne odstraní BB pár věcí které nám vadí a potom se celá firma s Nokiema rozloučíme. Vždy jsme nakupovali do firmy nové Nokie E každý rok, nyní již jedeme třetím rokem na starých éčkách. Nové nekoupíme, pokud takto uvažují i další lidé co mají telefon na práci, tak sbohem Nokie, ani Mrkvosoft tě nezachrání. A mimochodem jeden paradox ohledně autofokusu, polovina zaměstnanců u nás stále používá E66, rozhodně ne kvůli běžným fotkám, ale kvůli focení dokumentů, poznámek a vizitek, kde se bez AF neobejdete..
25 Neděle, 03 Červenec 2011 08:03
krtoque
mne by zajímalo, co v budoucnu nahradí e71, e72 a e6, protože wp7 nebude systém pro malé displaye
24 Neděle, 03 Červenec 2011 03:17
Toman
Jojo, bohužel, E52 je poslední pořádný telefon tj se S60 FP2. Symbiany další generace se mi zdaj takové... osekané, zjednodušené. Stále nacházím funkce, které v FP2 jsou, ale v novějších ne.
23 Sobota, 02 Červenec 2011 20:51
vztekloun
10dnů jsem dával E6 šanci, stále sám sebe přesvědčoval, že je to posun vpřed. NENÍ! Není to špatný telefon, ale nezaslouží si označení E řady. Používám Éčka spoustu let, snad od tý doby co byly, mám je na práci. To znamená na volání, volání a volání, potom na čtení mailů a čtení mailů, no a občas taky na zodpovězení mailů a sms a občas v nutnosti na internet. Z toho plyne, že potřebuji telefon s opravdovou výdrží, moje E52 vydrží někdy jen den, ale to znamená, že jí nedám z ucha a přečtu na ní cca 50 mailů a když moc nevolám tak mi vydrží i tři dny, když jedu na dovolenou, tak ji nenabiju týden. A celkově i kalendář je oproti E52 a E72 prostě takovej míň přehlednej. Loučím se s ní a vracím k E52 a s radostí..
22 Sobota, 02 Červenec 2011 20:30
mirmo80
@max: Nokia sleeping screen nefunguje.
21 Sobota, 02 Červenec 2011 20:05
Cubik
2HUdasp: Souhlas.
P1i je unikat. Tezko se mi hledal nastupce, ale nakonec jsem si poridil N8. Ze zkusim neco noveho. Neco me po prechodu vylozene nastvalo, za celych 8 let jsem nemusel pouzit tuzku a papir, kdyz jsem chtel zkopirovat jen jeden kontakt ze sim do pameti telefonu... Trochu me mrzi, ze "stary" symbian uz neni tim starym znamym, ackoliv se tak tvari. Nicmene bolestny prechod z qwerty na dotykovou klavesnici se nekonal a po tom co si clovek zvykne na urcite nelogicke veci (proc nejde vyjmout soubor, ale jen kopirovat?) si musi symbian celkove zamilovat.
20 Sobota, 02 Červenec 2011 18:28
hjkl
musim povedat, ze ak ste si uz raz zvykli na telefon s pevnou klavesnicou, velmi tazko si zvyknete na virtualnu klavesnicu. vyskusala som to pri N8 a napriek uzasnemu fotoaparatu a vykonu samostatnemu prechadzam na E6 koli pevnej klavesnici a tym ze je mensi displej tak aj hadam pevnejsej a stabilnejsej konstrukcii.
19 Sobota, 02 Červenec 2011 13:20
G.M.
Me vydrzi naprosto bez problemu 3 dny, kdybych ji nechaval vic v klidu tak by dala i 4.Ale vydrz pet dni si skutecne nedokazu predstavit.
18 Sobota, 02 Červenec 2011 11:21
tipss
Ja jsem take spokojeny,ovladani je naprosto super.Jediny a velky problem je baterie.I kdyz ma velkou kapacitu,bohuzel vydrz je tragicka cca 1-2 dny.A jestli tu nekdo tvrdi ze mu vydrzi 5 dni, je to naprosty nesmysl :D
17 Pátek, 01 Červenec 2011 14:32
HUdasp
Konečně první seriózní pokus o náhradu skvělého Sony Ericssonu P1i. Až mne přestanou bavit hrátky s Androidem, nástupce je jasný.
16 Pátek, 01 Červenec 2011 14:24
Nokia E6-00
Za sebe musím tento telfon vynachválit do nebes! Baterie,klavesnice, fotak i bez AF je super, elegantní design v černé, nový symbian, hezky udělané prostředí, i moji partnerku v bílé vůbec neurazila a sama přešla z N97mini z gold edice na E6-00.
15 Čtvrtek, 30 Červen 2011 17:03
E7
Unikatna kombinacia ... Ked sa o niecom povie ze je to unikatne, tak to vzbudzuje pocit ze dana vec je jedina svoj druhu. Mna ale v tomto pripade z hlavy napada hned Sony Ericsson Aspen, Samsung Galaxy Pro,... Je tu tiez HTC ChaCha, aj ked porovnat E6 s facebook telefonom by bola urazka ;) Tak ci tak, slovo unikatna v tomto pripade nepovazujem za adekvatne. Skor by sa hodilo neobvykla.
Inak ale suhlasim ze je to stale zaujimava moznost a z prakrickeho pohladu strci Galaxy SII a podobne plastove dotykove Androprdy do vrecka. Aj ked z mojho pohladu napriek tomu ze mam Nokie rad a fraza ktoru pouzijem mi lezie na nervy, musim povedat ze toto je telefon ktory tu mal byt pred 1-2 rokmi a mohol to byt hit. V sucasnosti u mna napriek cenovej vyhode popri E7 neobstoji. Samozrejme keby E6 stala 250 EUR by to bola ina pesnicka ;)
14 Čtvrtek, 30 Červen 2011 16:58
Nokia E6
před dvěma dny jsem koupil místo E72 nokii E6 a prozatím jsem maximálně spokojen. Dovolím si označit E6 za lepší telefon a dotykovou obrazovku při jízdě v autě nemůžu vynachválit. Plug-in pro isync (MAC) už mi naštěstí vydali tak vše funguje jak má. Co se týče baterie tak zatím po 24 hod. zmizel jen jeden ,,buřtík,, jen mi vadí že tam dali na pevno čas a profily doufám že to nějaký další upgrade spraví a widgety si člověk dá všechny podle sebe. Telefon vřele doporučuju a mile mě překvapil.
13 Čtvrtek, 30 Červen 2011 14:45
Max
Prosim Vas ty co mate E6,mozte vykusat ci ide aplikacia Nokia Sleeping Screen
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-sleeping-screen

dakujem
12 Čtvrtek, 30 Červen 2011 13:35
energizer01
já s vámi ohledně dotykových megaplacek tak moc souhlasím, konečně to někdo napsal!!! Bohužel mi i e6 přijde až moc řiroká a těžká, já mám nejradši alfanumeriku, bohužel na tu svět z mě neznámého důvodu zapomněl. 5630, c5, tak má vypadat telefon, malý, lehký, funkční. Ale každopádně e6 chválím, aspoń, že tam ta tlačítka jsou, ikdyž qwerty. Třeba se ještě nějaké té alfanumeriky dočkám. Symbian4ever
11 Čtvrtek, 30 Červen 2011 12:57
Andrej
u mna E6 naprostá spokojnost, prave konci 5ty den a pyta sa nabijat.. na moje cca hod-hod a 1/2 volania denne, navigaciu, maily s prilohami myslim velmi slusne.. neviem si ju vynachvalit.. je to predsa 1500 mAh :)
10 Čtvrtek, 30 Červen 2011 12:44
hadasek
Být tam AF a nechat funkční klávesy, nebylo co vytknout. Takhle stále zůstávám u staré E66 a počkám asi na N9 a zkusím pouze dotyk :-(
9 Čtvrtek, 30 Červen 2011 11:45
Půlpán
Díky za recenzi.E6 mám od minulého čtvrtka a jsem s ní spokojen, výfrž baterky se objektivně zlepšila a není to tím, že bych ji po týdnu nějak rapidně méně zatěžoval.Co mi ale opravdu vadí je nemožnost zoomování některých web stránek.Asi budu muset vyzkušet operu.
8 Čtvrtek, 30 Červen 2011 11:38
!
Bez AF neberu. Škoda :-/
7 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:52
Luk141888
Já mám už skoro dva roky E72 a už podruhé jsem ji málem vyměnil. Napřed za E7 a teď za E6. Vždy jsem se k ní ale vrátil a pod poslední odstavec článku se rád podepíšu. přechod z E72 na E6 nemá cenu. Obzvlášť pokud jste si zvykli na výbornou batrii, skvělé ovládání a fantastickou baterii!! Tohle vše na E6 nenajdete....
6 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:29
nokkkk
Podle me je naproste nemozne dostat se s E6 na 2 dny vydrze!
5 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:26
janek
Jsem spokojeny s ovladanim, ale bohuzel jsem cekal vetsi vydrz baterie. Stezi clovek presahne jeden den na jedno nabiti. Je mi lito, ale vracim se zpet ke sve E72.
4 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:25
E5-00
ja som tiez uvazoval o E6 dost silne ,ale ked som si preratal ze za E5 dam viac ako o polovicu menej tak som z toho vytriezvel. z mojho uzivatelskeho pohladu uplne rovnako vyuzitelne telefony a platit 400 eciek sa mi teda nechcelo. E5-ka bol vyber velmi dobry.nelutujem.
3 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:11
Moik
Hezká recenze, souhlasím. Používám právě E5 (a E6 považuju za jeho nástupce a ne E71/72), před tím sjem měl E63 a protože používám telefon především pro práci, moc mi tato konstrukce vyhovuje. Přiznám se ale, že i mě trošku dostihla multimediamanie dotykáčů a na webu je mi rázem 320x240 málo a taky jsem na nokii C6-01 zkusil 8mpx foťák a najednou mi E5 přestala stačit...
2 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:09
Kryštof Korb
Je tam první verze FW, ale tohle se prostě občas stane každému telefonu, kvůli tomu bych ji hned poprvé nezatracoval. Mě se sekla jen párkrát.
1 Čtvrtek, 30 Červen 2011 10:03
asdfgh
uvažoval jsem o E6 jako náhradě právě za E71, klávesnice super, ovládání přes dotyk už méně, ale ještě bych to přežil...jenže když se během zkoušení po chvilce zasekla tak, že se musela restartovat vyndáním baterie (u E71 jsem to za ty téměř 3 roky nemusel udělat ani jednou) jakýkoliv můj další zájem skončil...

Přidej Váš komentář

Vaše jméno:
Komentář:

Uživatelské jméno

Heslo

 Zapamatovat | Registrace

TOPlist